17 november 2006

Saaatan! Tidigare-spalten är sabbad!

Min seriösa blogg är alltså "uppgraderad" till Blogger Beta, men än så länge snurrar den med de gamla inställningarna och med det gamla templatet.

Jag hade tänkt mig att i lugn och ro bygga på den här testbloggens layout och funktionalitet från scratch i den nya miljön till dess att den är intill förväxling med den seriösa. Sen konvertera den seriösa bloggen fullt ut till den nya miljön.

I lugn och ro och i min egen takt, hade jag tänkt mig. Och nu detta:

Tidigare
...har jag döpt den spalt på blogsidan där man ser äldre inlägg. Går man sedan till något av dessa, så har spalten alltid uppdateras med inläggen före det man nu har valt. Nu är denna spalt fryst innehållsmässigt. Hur man än klickar och länkar sig bakåt, så är det samma tio postningar i spalten.

So What?
Det gör väl inte så mycket, tycker ni. Det gör det, tycker jag. Den seriösa bloggen är nämligen sekvensiell i sitt upplägg. Den skildrar en och endast en händelseutveckling med ytterst få, om än någon, utvikningar.

Då är det inte bara angeläget, det är väsentligt, att få tillbaka den funktionaliteten. Antingen får jag lösa det i den seriösa bloggens templat, eller så får jag snajda mig med anpassningen av den nya miljön. Suck.

Helgen är räddad...

1 kommentar:

Det här fältet redigerar man i Inställningar/Kommentarer
Ett bra ställe att informera t.ex om att man infört mailfiltrering på kommentarerna