29 december 2006

Rävigt med Sidebaren

Sidebaren är spalten bredvid textmassan i posterna. Där kan man enkelt lägga till olika element. Idag lade jag till ett element med alldeles för lång rubriktext.

Det gick inte att redigera! Den lilla understrukna Edit-länken hade hamnat utanför bild. Suck!

Slumpen
Av en slump kom jag på hur man kommer runt detta. När man är påloggad och tittar på sin blogg syns det ju en skiftnyckel korsad över (under?) en skruvmejsel vid de olika elementen på sidan. Klick på detta öppnar elementet i fråga för redigering. Jäpp! Det gick att redigera elementet i fråga med ett klick på verktygen i fråga.

Bugg eller feature, det är frågan?

1 kommentar:

  1. Ja man ska kunna en del koder, Men jag gick in eller rättare sagt sprang över till dig. Stationsvakt, gick över till Element liksom jag. Han har sin fina blogglogga överst. På min står det fult namn. Hur får jag in bloggbilden överst? Var ska jag gå in via HTML editorn?

    SvaraRadera

Det här fältet redigerar man i Inställningar/Kommentarer
Ett bra ställe att informera t.ex om att man infört mailfiltrering på kommentarerna